انواع ماینوکسیدیل برای زنان

موی برخی مردان در نواحی خاصی میریزد که این مدل را طاسی مدل مردانه می گویند و علت این نوع طاسی عوامل هورمونی و ژنتیکی است. برخی از زنان نیز ریزش موی ژنتیکی دارند که بتدریج شروع می شود و کم کم گسترده می شود. این نوع ریزش مو در زنان، بعد از یائسگی رایجتر است.


مو اصولا به مدت 3 سال رشد می کند و سپس می ریزد و مجددا موهای جدید رشد می کند در زنانی که طاسی ژنتیکی دارند تعداد موها به مرور کاهش می یابد. استفاده از ماینوکسیدیل در فرق سر در این مدل طاسی، از ریزش بیشتر موها جلوگیری می کند.

انواع ماینوکسیدیل برای زنان


داروی ماینوکسیدیل در بازار به 2 شکل محلول و کف موجود است که می توان بدون نسخه پزشک نیز آنرا تهیه کرد.


برای اطمینان از اینکه استفاده از ماینوکسیدیل روش مناسبی برای شما باشد یا خیر حتما با پزشک متخصص در این خصوص صحبت کنید بخصوص اگر شما باردار هستید، بچه شیر می دهید، پوست سرتان زخم شده است، ناراحتی قلبی یا فشار خون دارید و یا اگر سبت به داروها الرژی دارید.


روش استفاده از ماینوکسیدیل

قبل از استفاده از ماینوکسیدیل سرتان باید کاملا خشک باشد. اگر از نوع مایع ماینوکسیدیل استفاده می کنید از پمپ اسپری مخصوص برای نواحی کوچک و بزرگ سر استفاده کنید. با نوک انگشت حتما ماینوکسیدیل را روی پوست سرتان بمالید و کاملا ماساژ بدهید و این کار را روزی 2 بار به میزان 1 میل تکرار کنید.


• اگر از ماینوکسیدیل کفی استفاده می کنید روزی یکبار به اندازه 1 گرم از ان به پوست سرتان بمالید و ماساژ بدهید.

• اگر در موعد مورد نظر فراموش کردید بزنید، اشکالی ندارد تا موعد بعدی صبر کنید.

• ازماینوکسیدیل به هیچ وجه در محلی از سر که زخمی است نمالید چون ممکن است وارد خون تان شود و باعث تپش قلب یا درد در ناحیه قفسه سینه شود. رشد موهایتان ظرف 2 تا 3 ماه بهتر می شود و گاهی تا 1 سال طول می کشد.

• ماینوکسیدیل حاوی الکل است بنابراین باید از پاشیدن ان به چشم و دهان مراقبت کنید و اگر پاشید سریعا با آب بشویید.

• همچنین محلی از سر را که ماینوکسیدیل زده اید نباید بانداژ کنید.

• باید بدانید که ماینوکسیدیل برای همه موثر نیست پس اگر بعد از گذشت یکسال که از ماینوکسیدیل مایع و بعد از 24 هفته از ماینوکسیدیل کفی استفاده کردید، نتیجه ای نگرفتید بهتر است دیگر ادامه ندهید.


آیا ماینوکسیدیل باعث بروز مشکلات هم می شود؟

اغلب داروها در کنار فواید خود دارای عوارض جانبی نیز است . ماینوکسیدیل نیز از این امر مستثنی نیست و عوارضی مثل سردرد، التهاب، خارش یا قرمزی پوست، افزایش ریزش مو در 2 تا 6 هفته اول، ضعف و سرگیجه، احساس درد در قفسه سینه، تپش قلب و افزایش وزن دارد که به محض مشاهده کردن این علائم حتما باید با پزشک خود درمیان بگذارید.


مرکز تخصصی موی رنسانس با سابقه چندین ساله در ترمیم و کاشت مو، ابرو، مژه و ریش بصورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما عزیزانی است که با مشکل ریزش مو مواجه هستید. برای تماس با کارشناسان و مشاوران ما می توانید از طریق تماس با شماره تلفن های 02188909050 و 02188909051اقدام نمایید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید