کاشت ریش چیست


کاشت ریش و سبیل طبیعی


یکی از مهم ترین ویژگی ها و جذابیت های مردان داشتن ریشی منظم و پر پشت می باشد.ریش در چهره افراد تاثیر بسیار زیادی داشته و عدم تناسب و یا کم پشت بودن و ریزش برخی از نقاط آن می تواند در چهره فرد تاثیر منفی داشته باشد.چنین افرادی نیاز به انجام کاشت ریش دارند.


کاشت ریش، یک روش پیوند مو است که جراح، موی ریش را با استفاده از تکنیک استخراج واحد فولیکولی و ابزارهای خاص، می کارد. کاشت ریش را می توان به هر روشی که موجب می شود یک ریش جدید شکل بگیرد و باعث تقویت ریش های موجود شود نسبت داد. برای این عمل ساخت مجدد ریش، جراح موهای فرق سر را در نواحی از صورت یک به یک می کارد. استفاده از موی ریش به عنوان یک روش تجدید شونده، در بعضی از کلینیک ها استفاده نمی شود.


نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که کاشت ریش یک روش حساس بوده و برای انجام آن توصیه می شود تا از جدید ترین و بهترین روش کاشت مو کمک گرفته شود تا با ریسک پایین درمان و بدون آسیب نتایج عالی درمان مانند تراکم بالای ریش و حالت طبیعی را برای افراد به همراه داشته باشد که از این رو باید از کاشت سوپر کاشت برای کاشت ریش استفاده کرد که یکی بهترین ارائه دهندگان این تکنیک در ایران کلینیک تخصصی رنسانس می باشد که با در دست داشتن متخصصین ماهر و تیم قوی این تکنیک قوی را برای افراد انجام میدهد و سبب رضایت مراجعین خود شده است.


روند انجام کاشت ریش

روش کاشت ریش در کلینیک رنسانس به این صورت است که پیش از شروع کاشت مرحله آماده سازی مو که شامل شست و شو ناحیه اهدا کننده که عموما بهترین ناحیه برای اهدا پشت سر یا طرفین سر به فاصله گوش تا گوش دیگر می باشد.سپس در این ناحیه با استفاده از بی حسی موضعی پوس سر بی حس می شود.با استفاده از سوزن های مخصوص دستگاه سوپر کاشت استخراج گرافت ها آغاز شده و پس از پایان برداشت نواحی که مو از آن جا برداشت می شود با استفاده از یک پوشش ضد عفونی بسته خواهد شد.این مرحله بین یک تا سه ساعت به طول می انجامد اما به طور کلی مدت زمان انجام این مرحله به تعداد گرافت های مورد نیاز بستگی دارد.


مرحله بعد جایگذاری مو می باشد.پیش از انجام این کار محل هایی که می بایست گرافت ها کاشته شوند مشخص شده اند.سپس بر طبق این محدوده ها برش هایی بسیار کوچک بر روی پوست ایجاد شده و گرافت های مو با الگویی منظم و مطابق با سایر موها و بر اساس تراکمی که در ریش وجود دارد کاشته می شوند.این مرحله نیز می تواند بین 1 تا 3 ساعت زمان بر باشد.


در اغلب کاشت موها، جراح مو را از پشت سر برمی دارد که این ناحیه را ناحیه اعطا کننده یا دهنده می نامند و آن را در قسمتی که نیاز است می کارد. موهای این منطقه از سر، بسیار مقاوم است و معمولا قابلیت و توان اینکه کاشت شود را داراست.


اگرچه همه بیماران، موی کافی در این نواحی دهنده ندارند و برخی ممکن است حتی موی فرق سر نیز نداشته باشند. در چنین مواردی، موی بدن مثلا بازوها، رانها و قفسه سینه بهترین مورد برای برداشته شدن و کاشت در نواحی مورد نظر است. گاهی مواقعی پیش می آید که یک بیمار در این قسمت های بدنش نیز مو ندارد، که در این حالت، موهایی از دیگر قسمت های صورت برداشته می شود و در نواحی دیگر صورت کاشت می شود.


کاشت ریش تنها در مردانی کارایی دارد که فقط فاقد ریش هستند. بنابراین بیمارنی که بیماری داءالثعلب (ALOPECIA) جامع دارند به عنوان مثال هیچ مویی در هیچ جای بدنشان ندارند، مشمول استفاده از این روش نمی شوند.


دلایل ریزش ریش

ریزش مو در قسمت ریش می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.از جمله دلایل کم پشتی و یا ریزش مو در قسمت ریش آقایان می تواند بیماری های قارچی در پوست و مو باشد.یکی دیگر از سایع ترین دلایل ریزش ریش استرس ها و تنش های روزمره ، شنیدن خبر ها و حوادث ناگوار و... می باشد که سبب ریزش موی سکه ای در ریش آقایان می شود.


کچلی ریش یکی دیگر از اتفاق هایی است که ممکن است برای آقایان به وجود آید. در این شکل از ریزش ریش مو در قسمت هایی همچون چانه و گردن دچار ریزش می شود و با ایجاد زخم های بر افروخته و متورم به وقوع می پیوندد.


چرا کاشت ریش؟

امروزه بسیاری از مردان مایلند که ریش مردانه و ضخیمی داشته باشند. داشتن چنین ریشی می‌تواند ظاهر بسیاری از مردان به خصوص در سنین جوانی و یا میانسالی را بهبود ببخشد و به آنها احساس قدرت بیشتر و مردانگی بدهد. بسیاری از مردان امروزه تمایل دارند که ریشی پرپشت و زیبا داشته باشند. اما چنین چیزی متاسفانه برای همه مردان میسر نیست و به دلایل متعدد ممکن است بسیاری از مردان جوان دچار ریزش ریش یا به اصطلاح ریزش موی صورت شوند. برخی هم از همان ابتدا بنا به دلایلی از جمله ارث و یا عملکرد هورمون ها اصلا ریش پرپشت و ضخیمی نداشته باشند. به یاد داشته باشید که هر کسی امکان رشد ریش پر را ندارد. در هر صورت کسانی که دچار چنین مشکلاتی هستند، امروزه با استفاده از عمل کاشت ریش می توانند صاحب ریش پرپشت و مردانه شوند. مسلما کم پشت بودن ریش ممکن است در بسیاری از مردان حسی ناخوشایند ایجاد کرده و حتی از این مسئله دچار ناراحتی و یا افسردگی شوند.


چنانچه شما هم دچار کم پشت شدن و یا ریزش ریش شده اید، می توانید به کلینیک تخصصی رنسانس، جهت جراحی کاشت ریش مراجعه نمایید. با یکبار کاشت ریش، صاحب ریش ضخیم و مردانه و زیبا خواهید شد و دیگر نگران کمبود موهای ریش و کم پشت بودن و یا طاسی ناحیه ای از این بخش از صورت نخواهید شد.


امروزه با استفاده از روش هایی مانند سوپر کاشت یا SUT (که جهت کاشت موی سر و حتی کاشت ابرو نیز بکار می رود) کاشت ریش نیز براحتی صورت می گیرد و گرافت های مو در روش SUT با استفاده از دستگاه های مجهز و پیشرفته جدید از ناحیه اهدا کننده فولیکول های مو جدا شده و در ناحیه ریش، که بخش دریافت کننده فولیکول های مو است، کاشته می شوند.


توجه داشته باشید که بدست آوردن بهترین نتایج حاصل از جراحی کاشت ریش، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از جمله:


• میزان مهارت و تجربه پزشک جراح و همکاران وی

• روش و تکنیک بکار رفته در جراحی

• داشتن بانک موی مناسب

• وسعت ناحیه ریزش و یا طاسی ریش

• رعایت دستورالعمل های ابلاغ شده به فرد از طرف پزشک و تیم همکاران وی در کلینیک

• پیگیری و مراجعه فرد به مطب یا کلینیک در روزها و هفته های بعد از عمل


که همگی این موارد در کلینیک تخصصی رنسانس رعایت میشود و به همین دلیل بهترین نتایج را در این مرکز برای افراد شاهد هستیم.


چه کسانی می توانند کاندید کاشت ریش شوند؟

هر فردی که می خواهد موهای ضخیم‌تر و پرتری در ناحیه صورت داشته باشد، می‌تواند متقاضی کاشت ریش باشد. می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی کاشت مو این درمان را برای ریش های خود انجام دهید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که همه کلینیک های کاشت مو، عمل کاشت ریش وسبیل را انجام نمی دهند و یا توسط پزشکان متخصص این کار صورت نمی گیرد.همچنین امکانات و متد های برخی از کلینیک ها بروز نبوده و ممکن است نتیجه نهایی دلخواه را از انجام کاشت ریش بدست نیاورید. لذا تحقیق و بررسی در این زمینه نیز اهمیت دارد و در حال حاضر بهترین انتخاب برای افراد می توانند کلینیک تخصصی رنسانس باشد که با مراجعه به این مرکز می توانید تحت مشاوره عالی این گروه قرار بگیرد تا توضیحات کامل درمانی را به صورت دقیق دریافت کنید.


امروزه بسیاری از مردانی که دچار ریزش مو در ناحیه ریش شده اند، از جمله ریزش موی سکه ای و... یا چنانچه دچار آسیب های جدی و یا سوختگی در این ناحیه از صورت شده اند، می توانند کاندید این عمل شوند. عمل کاشت ریش، مزایای متعددی دارد از جمله اینکه در صورت انجام صحیح آن و داشتن مهارت پزشک جراح، نتایج کاملا طبیعی خواهند بود و از جمله خط ریش بسیار طبیعی بنظر خواهد رسید.


در گذشته کاشت ریش با استفاده از تکنیک هایی مانند پیوند واحد فولیکولار (FUT) و یا برداشت واحد فولیکولار (FUE) صورت می گرفت اما امروزه با استفاده از روش SUT دیگر نیازی به استفاده از تکنیک های قدیمی نیست. جالب است که بدانید قبلا حتی زمانی که مردان تمایل داشتند اقدام به کاشت موی سر با استفاده از تکنیک FUE کنند، در مواردی که بانک موی آنها ضعیف و برای عمل مناسب نبود، از موهای ریش جهت پیوند موی سر آنها استفاده می شد.


مدت زمان کاشت ریش:

مدت زمان عمل کاشت ریش در درجه اول به وسعت ناحیه ریزش و همچنین تعداد واحدهای فولیکول مو که جهت پیوند در ناحیه ریش استخراج شده اند، بستگی دارد. همچنین بسته به نوع مدل ریشی که فرد می خواهد داشته باشد. طبیعتا اگر بخواهد یک ریش کامل و پرپشت را بدست آورد، تعداد واحدهای فولیکول های موی بیشتری باید استخراج و مورد استفاده قرار گیرند. اما برای برخی مدلها (مثلا ریش پروفسوری) تعداد گرفت های کمتری مورد نیاز است و در نتیجه مدت زمان عمل کمتر خواهد بود. از طرف دیگر روش و تکنیک مورد استفاده نیز در این میان اهمیت خود را دارد. بطوری که در روش های قدیمی، FUE دارای سریع ترین زمان ممکن بود اما امروزه با استفاده از تکنیک SUT در کلینیک رنسانس حداقل زمان ممکن و سریع ترین شکل ممکن، امکان پیوند موی صورت و به عبارت بهتر کاشت ریش وجود دارد و افراد تنها در یک جلسه با مدت زمان محدود می توانند این روش را انجام دهند و در کوتاه ترین زمان نتایج درمانی خود را دریافت نمایند.


مراقبت های بعد از کاشت ریش:

به پیشنهاد متخصصین کلینیک رنسانس ، بعد از کاشت ریش نیاز است که یک سری دستورات ارائه شده توسط پزشک مربوطه را به دقت اجرا کنید. اگر می خواهید پس از عمل در سریع ترین زمان ممکن بهبودی پیدا کرده و نتایج عمل ماندگار باشند و هیچ مشکلی پیش نیاید، می بایست راهکارها را به دقت انجام دهید. از جمله این مسائل اینکه پوست سر و به ویژه ناحیه اهدا کننده فولیکول های مو تا حد امکان پیش از عمل، تمیز و پاکیزه نگه داشته شوند. از طرف دیگر بعد از پایان عمل نیز این مراقبت های کاشت ریش باید صورت گیرند:

• شب بصورت صاف و رو به پشت بخوابید و از خوابیدن به روی پهلوها و یا روی شکم اجتناب کنید.

• ناحیه مورد نظر را تا حد امکان تمیز نگه دارید.

• ورزش های سنگین و فعالیت بدنی شدید را تا زمانی که پزشک جراح به شما اجازه نداده، بطور کامل کنار بگذارید.

• شنا کردن و فعالیت هایی از جمله رفتن به سونا و یا حمام آب گرم را انجام ندهید.

• استفاده از شامپوهای مخصوص پس از کاشت ریش

• عدم استعمال دخانیات.

• از خاراندن و حتی لمس کردن ناحیه کاشت ریش جدا پرهیز کنید.

• سعی کنید تا حد امکان صورت تان در هفته های اولیه پس از کاشت در معرض نور شدید خورشید قرار نداشته باشد.

• در صورتی که پیش از عمل از برخی داروهای خاص (برای مثال داروهای فشار خون) استفاده می کردید، حتما به پزشک جراح اطلاع داده و در این زمینه با وی مشورت کنید.

• زمانی که موهای کاشته شده بلند شدند، حتما پیش از اصلاح آنها با پزشک خود مشورت کنید.

• چنانچه در بخش هایی از پوست صورت شاهد پوست پوست شدن بودیم نباید به آن ها دست زد.


در این میان چند نکته در زمینه مراقبت های کاشت ریش را هم باید اضافه کنیم. اولین مسئله این است که علاوه بر موارد نام برده بالا، جهت اصلاح پس از عمل معمولا بطور میانگین باید 10 روز صبر کنید. البته توصیه می شود که به دلیل حساس بودن پوست صورت، حتما در زمان اصلاح، این کار را به آرامی انجام بدهند.


مسئله دیگر ریزش موهای کاشته شده ریش است. لطفا توجه داشته باشید که در بیشتر مواقع، موهای کاشته در مدت زمانی در حدود 2 الی 3 هفته پس از کاشت، می ریزند. اما جای نگرانی نیست چون این مسئله بطور موقتی است و موها مجددا رشد و نمو خود را از سر خواهند گرفت و شکل ظاهری ریش شما بار بصورت کاملا طبیعی و زیبا درخواهد آمد. که کلیه این موارد با جزئیات دقیق توسط متخصص کلینیک رنسانس به اطلاع مراجعین خواهد رسید.


استفاده از موی ریش برای بازسازی موی فرق سر:

نتایج کاشت ریش، عمدتا به ویژگی های طبیعی موهای ناحیه گیرنده بستگی دارد. به عبارت دیگر، اگر موی فرق سر بیمار کوتاه و فرفری باشد، موهای ریش به خوبی با هم ادغام می شود. اگر بیمار موهایی بلند و صاف داشته باشد و از تک موهای ریش در نقاطی که هیچ موی سری ندارد استفاده شود، ناسازگاری بافتی موها برجسته می شود و در نهایت غیر طبیعی بنظر می رسد. به همین دلیل ترکیبی از موی ریش و موی سر بهترین نتیجه را حتی در بیمارانی که موهایی صاف دارند، می دهد.


عوارض کاشت ریش:

بطور خلاصه در روش های قدیمی کاشت ریش مانند FUT و FUE این عمل دارای عوارضی بود است که به همین دلیل بسیاری از افراد نسبت به انجام چنین عملی بر روی صورت شان تردید داشتند.


برخی از این عوارض عبارت بودند از:


• نیاز به استراحت به مدت چند روز و دوره نقاهت طولانی (از چند روز تا یک هفته)

• ایجاد تورم در صورت

• قرمز رنگ شدن پوست صورت

• داشتن درد در ناحیه پیوند ریش

• ایجاد حساسیت یا درد در نواحی اهدا کننده و دریافت کننده

• سفت شدن صورت و پوست سر (البته برای مدتی کوتاه)

• نیاز به مراقبت های ویژه دو الی سه هفته پس از عمل

• ایجاد خارش و سوزش که در برخی از کلینیک ها شاهد چنین تجربه هایی برای افراد می باشیم اما خوشبختانه با وجود روش جدید کاشت ریش به روش SUT دیگر عوارض نام برده اتفاق نخواهد افتاد و علاوه بر بهبودی سریع و نداشتن دوره نقاهت، فرد با استراحتی کوتاه می تواند پس از پایان فرآیند عمل، به محل کار و یا زندگی خود بازگردد. این روش در حال حاضر بهترین و پیشرفته ترین روش کاشت و پیوند ریش در جهان است و نسبت به روش های قدیمی مزایای زیادی دارد که در کلینیک رنسانس آماده ارائه برای مراجعین می باشد.

گاهی اوقات آقایان رنگ موی ریش شان بسیار متفاوت با رنگ موی فرق سرشان است. در این شرایط، کاشت ریش در فرق سر این اختلاف رنگ را شدیدا نشان می دهد. بنابراین چنین کاری اصلا پیشنهاد نمی شود.


خصوصیات موهای ریش به هیچ وجه تغییر نمی کند و حتی با خصوصیات ناحیه گیرنده تطبیق نمی یابد. به این معنا که موی ریش به هیچ وجه نرم تر یا نازک تر و بلندتر از حد معمولش نمی شود و گذشت زمان نیز باعث نمی شود که خصوصیات موی ریش تغییر کند.


هزینه کاشت ریش

همانطور که اشاره کردیم، عوامل بسیاری در تعیین هزینه های کاشت ریش دخیل هستند. از جمله وسعت ناحیه ریزش موهای ریش، تعداد گرفت های استخراج شده، میزان تجربه و مهارت پزشک جراح، تکنیک مورد استفاده و موارد دیگری که هم به شرایط شما و هم به کلینیک پیوند مو که به آن مراجعه می کنید، دارد. اما تعداد محدود کلینیک هایی را می توان یافت که علاوه بر ارائه روش هایی مانند سوپر کاشت مو با داشتن تکنسینی ماهر و متخصصین کاربلد و ایجاد درمان و نتایج عالی هزینه های مناسب را برای آن ها در نظر بگیرند که خوشبختانه کلینیک رنسانس توانسته است با ارائه این شرایط رضایت کلیه مراجعین را جذب نماید.


در نهایت این را بدانید که کاشت ریش را با کیفیتی عالی و هزنیه ایی مناسب انجام دهید و این روش در نهایت ارزش آن را دارد که با یک بار انجام آن، یک عمر از داشتن ریش مناسب و زیبا بهره مند شوید.


مرکز تخصصی موی رنسانس یکی از بهترین مراکز جهت کاشت ریش برای آقایان می باشد.این مرکز با بهره گیری از بروز ترین امکانات و ابزار ها و همچنین بهره مندی از پزشکان متخصص آماده انجام خدمات به شما عزیزان می باشد.جهت مهاینه و یا مشاوره می توانید با شماره 09122115442 از طریق واتساپ و یا تلگرام با ما در ارتباط باشد.


"بانک موی شما گران بها می باشد ، آن را ارزان از دست ندهید"



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



 حسام اسکندری
سلام من 25 سالمه میتونم کاشت سیبیل انجام بدم؟
 سهیل فلسفی
سلام آیا بعد کاشت باید دارو مصرف کنیم؟
 نازنین دشتی
سلام روزتون بخیر من همسرم شاغله و میخواد کاشت سیبیل انجام بده تا چند روز نباید سرکار بره؟
 توحیدی
سلام آیا بعد کاشت دوران نقاهت هم داریم؟
 محمد ناصری
من پارسال تو مرکز شما کاشت ریش انجام دادم واقعا راضی ام کارتون خیلی خوبه
 سالار احدی
هزینه کاشت ریش تو مرکز شما چقدر هستش؟
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید