تاثیر رژیم لاغری بر ریزش مو

تاثیر رژیم لاغری بر ریزش مو یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکاتی است که افرادی که قصد کاهش وزن از طریق رژیم های لاغری دارند، باید مورد توجه قرار دهند. آمار ها نشان می دهد برخی از متقاضیان کاشت مو یا سایر روش ها از جمله ترمیم مو (کاشت موی مصنوعی) در واقع به دلیل رژیم های غذایی غلط و خودسرانه و یا مسائلی مانند سو تغذیه و یا لاغر شدن ناگهانی (به دلیل بیماری و یا عوامل دیگر) دچار ریزش مو و حتی طاسی در برخی نقاط سر شده اند. به همین جهت جلوگیری از ریزش مو و درمان طاسی سر خود از روش هایی همچون کاشت مو یاکاشت موی مصنوعی می بایست استفاده نمایند.


رژیم غذایی می تواند به سلامتی شما و کاهش وزن و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس و حتی طول عمر شما کمک کند. همه این مزایا برای بسیاری از افرادی که دچار اضافه وزن هستند، وسوسه برانگیز است. اما از آنجایی که هر روش درمانی قاعده و اصول مشخصی دارد و باید مطابق چهارچوب های درست انجام شود، رژیم غذایی هم در صورتی که اشتباه اجرا شود می تواند عواقب بدی برای بدن و حتی علاوه بر ریزش مو در مواردی ممکن است موجب ضعف بینایی، فشارهای عصبی، مشکلات فشار خون، بیماری و حتی پس از مدتی بازگشت وزن اولیه در آن فرد شود. آمارها در سالهای گذشته آشکارا نشان می دهد که بیشتر کسانی که به دنبال درمان ریزش مو ناشی از رژیم لاغری هستند، رژیم های سخت و اشتباهی را بصورت خودسرانه و بدون مشاوره با کارشناسان و متخصصین تغذیه، در پیش گرفته بودند و متاسفانه در طول مدت رژیم بدن خود را از جذب مواد مفید و مغذی محروم کرده اند.


البته امروزه علاوه بر کاشت مو به روش SUT که بهترین روش کاشت مو تا به امروز می باشد، روش های دیگری مانند مزوتراپی مو و یا روش PRP مو را می توان جهت درمان ریزش مو در اثر لاغری استفاده کرد اما باز هم مانند همیشه تاکید می کنیم که پیشگیری بهتر از درمان است. از این رو اکیدا توصیه می شود که چنانچه قصد گرفتن رژیم غذایی دارید سعی کنید جهت جلوگیری از بروز عوارض جانبی نام برده حتما موارد زیر به دقت رعایت شود:


تاثیر رژیم غذایی بر ریزش مو

رعایت موارد احتیاطی پیش از شروع رژیم غذایی

1. حتما به متخصص و پزشک تغذیه مراجعه کنید.
2.مطابق برنامه ریزی توصیه شده عمل کنید و سر خود و بدون مشاوره شروع به گرفتن رژیم غذایی نکنید.
3.در طول مدتی که رژیم گرفتید، نوشیدن آب، مایعات، خوردن میوه و سبزی جات و ورزش و پیاده روی را فراموش نکنید.
4.در طول این مدت توجه داشته باشید که پروتئین، مواد مغذی و ویتامین های لازم به بدن شما برسند.


مواد مورد نیاز برای رشد و سلامت مو

یکی از مهمترین دلایل ریزش مو در مردان و زنانی که رژیم های غذایی سخت گرفته اند، کمبود ویتامین ها، مواد مغذی و معدنی بدن و یا پروتئین است. کمبود هر یک از این مواد می تواند به بدن از جمله به فولیکول مو آسیب برساند. به همین جهت توصیه می کنیم که حتما پیش از آغاز رژیم غذایی با پزشک متخصص مشورت کنید و دستورات لازم و راهنمایی های مفید را از وی دریافت کنید. به یاد داشته باشید که تقویت مو در دوران رژیم لاغری اهمیت زیادی دارد.


در واقع یکی از نکات مراقبت از مو این است که تحت هر شرایطی سعی کنید که مواد مورد نیاز پوست و مو را از طریق مواد غذایی مصرفی خود تامین کنید. در صورت رعایت این نکته مهم شما یکی از راه های بسیار ساده و در عین حال مهم برای جلوگیری از ریزش موهای خود را انجام داده اید.بدن با جذب بهترین منابع غذایی برای مو می تواند به رشد و بازسازی موها در سطح بدن و به خصوص بر روی سر کمک کرده و جریان خون رسانی را نیز بهبود ببخشد.


هر یک از مواد غذایی و مغذی خواص مفیدی برای بدن و پوست دارند که باید به آنها توجه کرد. در واقع یکی از راه های افزایش طول عمر و سلامت بدن نیز مصرف به اندازه ویتامین ها، مواد پروتئینی و اسید آمینه های لازم برای بدن است .البته انجام مراقبت های بعد از کاشت مو هم در صورتی که نیاز به انجام این کار می باشد همچون مراقبت هایی برای سلامتی مو مورد نیاز می باشد.یکی از این مراقبت ها تغذیه بعد از کاشت مو می باشد که می بایست به درستی صورت گیرد.در اینجا به اتفاق به بررسی این مواد و خواص مفیدی که جهت تقویت مو و پیشگیری از ریزش موهای سر می توانند داشته باشند، می پردازیم:


مصرف پروتئین برای مو:

پروتئین یکی از مهم ترین مواد آلی برای سلامتی بدن و مو است. خوشبختانه پروتئین در بسیاری از مواد غذایی مانند گوشت، لبنیات، تخم مرغ و حبوبات موجود است و براحتی جذب بدن می شود. زمانی که رژیم لاغری می گیرید، باید طوری زیر نظر پزشک و یا کارشناس تغذیه برنامه غذایی خود را آغاز کنید که مصرف پروتئین بطور ناگهانی کاهش شدیدی نداشته باشد و به بدن فشار وارد نشود. دریافت پروتئین کافی برای رشد و بازسازی مو بسیار مهم است و کمبود آن می تواند منجر به ریزش و یا کاهش ساقه موها شود.


دلایل ریزش مو

مصرف آهن برای مو:

آهن برای رویش مو بسیار مهم است و برعکس کمبود آهن نیز یکی از دلایل و عوامل ریزش مو می تواند باشد. فقر آهن برای بدن بسیار مضر است و از این رو جهت جلوگیری از آن توصیه می شود که هر هفته مواد غذایی دارای آهن مانند گوشت قرمز، جگر، عدس و تخم مرغ مصرف شود. در ضمن خوردن ماست همراه غذا نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که این کار مانع از جذب آهن موجود در غذا به بدن می شود.


مصرف روی برای مو:

روی نیز همانند آهن و پروتئین نقش مستقیمی در ساخت و ساز فولیکول های مو و تقویت آن دارد. روی از طریق مواد غذایی متعددی مانند گوشت مرغ و پرندگان، گوشت قرمز، لبنیات (به خصوص شیر و پنیر کم چرب) براحتی تامین می شود.


ویتامین D برای مو:

این ویتامین که یکی از مهمترین ویتامین ها بریا سلامتی بدن و به ویژه پوست و مو است از طریق ماهی، شیر، تخم مرغ، کره، خامه، جگر، غلات و نور آفتاب جذب بدن می شود. البته امروزه کپسولها و آمپولهای تقویتی ویتامین D نیز در بازار دارویی موجود هستند ولی بهترین حالت مصرف ویتامین D از طریق روش ها و مواد غذایی طبیعی نام برده می باشد.


امگا 3 برای مو:

یکی از مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید برای مو امگا 3 است. حتما شنیده اید که مصرف روغن امگا 3 قویا توصیه می شود، دلیل آن نیز خواص آن برای بدن به ویژه برای موها است. این اسید چرب از طریق ماهی و یا دانه های روغنی جذب بدن می شود.


در پایان این نکته را هم در نظر داشته باشید که تغذیه مناسب و رژیم غذایی استاندارد نه تنها به سلامتی بدن و به ویژه پوست و موی شما کمک می کند بلکه تغذیه صحیح و اصولی می تواند موجب جلوگیری از سفید شدن مو شود. با این حال چنانچه با این وجود و با رعایت نکات مهم باز هم به هر دلیل در این دوران بخشی از موهای خود را از دست دادید، می توانید جهت درمان ریزش مو و یا درمان طاسی سر در اثر کاهش وزن و رژیم لاغری، به یک کلینیک کاشت مو مراجعه کنید.


کلینیک کاشت موی سینا (رنسانس) در خدمت شماست. جدیدترین اخبار و اطلاعات و یا مشاوره مربوط به روش های درمان ریزش مو، درمان طاسی سر ، انواع روش های کاشت مو ، ترمیم مو یا کاشت موی مصنوعی را از ما بخواهید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید