شامپو برای کاشت مو

اینکه از چه شامپویی بعد از کاشت مو استفاده کنیم و یا شامپوی مناسب موهای کاشته شده یا شامپوی مخصوص کاشت مو، در بازار وجود دارد یا نه، مسائلی هستند که بسیاری از داوطلبان کاشت مو درباره آن سئوال دارند. نحوه شستن مو بعد از کاشت مو، یکی از موارد مهمی است که هم پزشکانی که این عمل را انجام می دهند، در مورد آن حساس هستند و سفارش می کنند و هم خود افرادی که عمل کاشت مو انجام داده اند.

حتما به تبلیغاتی در این زمینه در اینترنت و یا مطبوعات برخورده اید که در آنها از شامپوهای تقویت کننده برای کسانی که بعد از عمل کاشت مو به دنبال تهیه آن هستند، نام برده و این دسته از شامپوها را تبلیغ می کنند. در ابتدا باید تاکید کنیم که کلیه دستورهای شستشو بعد از کاشت مو را باید از پزشک دریافت کنید چون کسی که این عمل را بر روی سر یا ابروهای شما انجام داده است بهتر می داند که چه شامپویی برای شما مناسب تر است و همچنین شستشو بعد از کاشت مو باید چگونه انجام شود.

شامپو برای کاشت مو

در واقع یکی از مراحل کاشت مو، همین نکته مهم است یعنی مراقبت پس از کاشت مو هنگام استحمام. البته این مسئله موارد مهمی نیز در کنار نوع شامپوی مصرفی برای کاشت مو، شامل می شود از جمله نحوه شستن سر، استفاده یا عدم استفاده از صابون، نحوه ماساژ دادن در حمام و سرانجام چگونگی خشک کردن موها همه در کنار هم اهمیت دارند و پزشک کاشت مو در این میان به دلیل اهمیت این امر باید تمام نکات لازم و مهم در این زمینه را به فرد گوشزد و به دقت توضیح دهد. 

اما اینکه چه شامپویی بعد از کاشت مو استفاده شود و اینکه شامپوی مخصوص کاشت مو کدام است و آیا برای فولیکول های موهای کاشته شده مفید هستند یا خیر، مسئله ایست که با بررسی موارد زیر تا حد امکان سعی می کنیم آنرا پاسخ دهیم: 
- فرمولاسیون شامپو (فرمول شیمیایی و ترکیبات شامپو) 
- داشتن قابلیت کاهش سوزش و یا خارش تارموهای کاشته شده، ضدعفونی کننده، کاهش دهنده التهاب.
- داشتن حالت آنتی اکسیدانی و یا ترکیبات لیپوزیمی برای مو
- تنظیم چربی سر و جلوگیری از ایجاد شوره در پوست سر 
- میزان PH شامپو کاشت مو

این موارد بسیار مهم هستند و در صورتی که افرادی که کاشت مو بر روی سرشان انجام شده، سر خود و به دلخواه شامپویی را مورد استفاده قرار دهنده، ممکن است این امر موجب شود که مجددا دچار ریزش مو شوند ویا موهای کاشته شده به درستی رویش نداشته باشند. بنابراین در مورد نوع شامپو و همچنین نحوه شستشوی سر و اینکه دقیقا چند روز بعد از عمل، می توانید شروع به شستن و استحمام کردن بعد از کاشت مو بکنید، با پزشک خود مشورت کرده و از وی راهنمایی های لازم را بخواهید. 
این نکته را به یاد داشته باشید که با عمل هایی مانند عمل ترمیم مو و یا عمل کاشت مو تنها نیمی از راه را طی کرده اید. نکته مهم اینجاست که مراقبت های بعد از کاشت مو را هم به درستی انجام دهید و با شستشوی درست و بهترین شامپو بتوانید در دراز مدت از داشتن موهای کاشته شده لذت ببرید و مجددا دچار ریزش موهای سر نشوید. البته این نکته را هم فراموش نکنید که معمولا پزشکان برای موهای افرادی که این عمل ها بر روی سرشان انجام شده بنا به جنس موی سر و شرایط دیگر آنها ممکن است شامپوهایی متفاوت تجویز کنند. مثلا ممکن است موهای شما از نوع چرب باشد و بعد از عمل کاشت مو، پزشک شما نوعی شامپو را جهت استفاده تجویز کند ولی فرد دیگری که دارای موهای مجعد یا خشک بوده و عمل ترمیم مو و یا کاشت مو انجام داده، شامپوی دیگری برای وی تجویز شود. 

شامپو کتوکونازول
شامپو کتوکونازول از جمله شامپوهایی است که توسط اکثر پزشکان مورد تایید بوده و به عنوان یکی از شامپوهای کاشت مو تجویز می شود.این شامپو در حقیقت دارای یک ترکیب ضد قارچ است که از خارش و ایجاد حساسیت در پوست سر پس از کاشت مو جلوگیری می کند.البته طبق برخی از تحقیقات شامپو کتوکونازول علاوه بر خاصت ضد قارچی ، دارای خاصیت آندروژنی نیز هست و به صورت موضعی از تبدیل تستسترون به دی هیدروتستسترون که عامل اصلی ریزش موی ژنتیکی است جلوگیری می کند.

شامپوهای دیگر بعد از کاشت مو :
واقعیت این است که پس از کاشت مو هر پزشک براساس تجربیات و همچنین نوع موهای بیمار، یک نوع شامپو تجویز می کند و شامپوی خاصی به عنوان شامپوی فراگیر و مورد تایید اکثریت پزشکان برای این مورد وجود ندارد ، برخی پزشکان ترجیح می دهند شامپوهای ملایم مانند شامپو بچه یا شامپوهای بدون برخی مواد افزودنی خاص تجویز نماید.
بهرحال بهتر است حساسیت زیادی در مورد نوع شامپوهای پس از کاشت مو به خرج داده نشود ، نکته مهم نحوه شستشوی موهای کاشته شده در روزهای اول، همچنین تمیز نگه داشتن پوست سر در ماه های آینده است که بر اساس نوع شامپوی تجویزی پزشک انجام می گیرد.
در پایان امیدواریم پس از مطالعه این موارد نام برده، به اهمیت استفاده از شامپو بعد از کاشت مو پی برده و در این زمینه فقط با راهنمایی پزشک خود اقدام کنید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید