درمان شوره سر

شوره سر که بوسیله نوعی قارچ با جدا شدن پوست از کف سر به وجود می آید از آزار دهنده ترین بیماری های مو می باشد. این بیماری باعث پوسته پوسته شدن موی سر و ریختنشان می شود. بعلاوه اینکه این بیماری باعث تاثیر بد در ظاهر فرد می شود.

این بیماری بیشتر اوقات در فصول سرد سال و با خشک شدن هوا افزایش می یابد و تشدید می شود و به علت خارش در قسمت کف سر می تواند سبب ایجاد احساس ناخوشایندی برای افراد گردد. در صورت خارش شدید هم این مسئله ممکن است منجر به ایجاد زخم و حتی ریزش موها شود. بنابراین این مسئله را باید جدی گرفت. البته همانطور که در بخش های دیگر اشاره کردیم، روش های درمانی مانند کاشت مو و یا ترمیم مو نیز براحتی قابل استفاده هستند ولی این را بدانید که همیشه پیشگری بهتر از درمان است. روش های روش های درمانی مختلفی برای خلاصی از این بیماری است. با ما همراه باشید:

تغییر شامپوی مورد استفاده

بیشتر مواقع با استفاده دائمی از یک نوع ماده شوینده قارچ فعالیتش را شروع می کند. در هنگام مواجه شدن با چنین شرایطی می توانید جایگزینی دیگر برای محصولات مراقبت از موی خود پیدا کنید و شامپویی طبیعی تر و ملایم تری را انتخاب کنید.

درمان شوره سر

استفاده از شامپو های ضد شوره

اگر راه حل قبلی جواب نداد باید شامپویی برای دفع این بیماری انتخاب کنید. شامپو های ضد شوره می توانند با قارچ ها مقابله کنند و از رشد آن ها جلوگیری کنند. این نوع شامپو ها تشکیل شده از موادی از جمله پیریتیون روی، کتوکونازول، سولفید سلنیم و اسید سالیسیلیک هستند.

این شامپوها باید دقایقی بر روی سر باقی مانده و به طور یکنواخت مو را با آن ماساژ بدهیم و سپس آبکشی کنیم.

ماساژ دادن پوست سر

از دیگر راه حل های مبارزه با شوره ماساژ دادن پوست سر به هنگام شست و شو مو می باشد.

با این کار اثرگذاری مواد داخل شامپو های ضد شوره افزایش خواهد یافت.

استفاده از روغن درخت چای

این روغن یک داروی گیاهی و ملایم به حساب می آید. با ترکیب کردن چند قطره از آن با شامپویی که می خواهی به سر خود بزنید و ماساژ دادن آن روی سر به صورت طبیعی شوره را از بین ببرید.

استفاده از سرکه سیب

می توانید یک فنجان سرکه سیب را با آب رقیق کرده و پس از شستن مو با آن سر خود را آبکشی کنید. اگر بوی سرکه شما را اذیت می کند، دو قاشق از آن را به صورت مستقیم رای پوست سز خود ریخته و پس از دقایقی که اثر خود را انجام داد آن را آبکسی نمایید.

روغن درمانی

این راه به منظور مرطوب نمودن پوست سر است و می توان به صورت هفتگی پوست خشک سر را مرطوب کرده و از پوسته هایی که منافذ سر را بسته اند جلوگیری می کند.

استفاده از جوش شیرین

استفاده از چند قاشق غذاخوری جوش شیرین روی پوست سر و ماساژ دادن آن سبب ایجاد سایش ملایمی روی پوست سر شده و موجب پاکسازی پوست های مرده می شود.

حمام آفتاب

با یک حمام آفتاب ساده نیم ساعته می توان قارچ های روی پوست سر را از بین برد زیرا قارچ ها در محیط هایی که کمبود نور خورشید است، بیشتر می توانند رشد کنند.

استفاده از لیمو

با ترکیب یک قشق چای خوری آب لیمو تازه به همراه یک فنجان آب سرد یک ترکیب طبیعی درست کنید و به مبارزه علیه خارش پوست کف سر و جلوگیری از به وجود آمدن شوره ها بروید. از این ترکیب تا زمان قطع شوره ها می توان هر روز استفاده کرد.

استفاده از دستگاه مرطوب کننده

با قرار دادن یک دستگاه مرطوب کننده هوا در محیط خانه در فصول سرد سال که خشکی هوا افزایش می یابد می توانید رطوبت را به مو های خود برگردانید.

در آخر به این نکته باید اشاره کرد که ممکن است به هنگام آبکشی شامپو از سر مقداری کف روی مو ها باقی بماند و با ترکیب گرد و غبار به صورت شوره دیده شوند که البته شوره نیستند .


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید