درمان های طاسی مدل مردانه

طاسی مدل مردانه یا همان طاسی ارثی رایجترین نوع ریزش موی مردان است. برطبق آمار 50 درصد از مردان در سراسر دنیا با مشکل ریزش موی ارثی روبرو هستند.

علت ریزش موی مدل مردانه چیست؟

یک دلیل ریزش موی مدل مردانه ژنتیک یا داشتن سابقه خانوادگی است. تحقیقات نشان داده، طاسی مدل مردانه مرتبط با هورمونهای جنسی مردانه (آندروژن) است. گاهی اوقات این ریزش مو به دلیل یکسری بیماری ها مثل سرطان، تیروئید و استروئیدهای اناتولیک است. پزشکان طاسی ارثی را از روی مدل ریزش مو شناسایی می کنند همچنین یک سابقه پزشکی از فرد مورد نظر می گیرند.

شرایط بهداشتی می تواند علت طاسی باشد وقتی خارش، قرمزی و درد در فرق سر باعث شکستگی و دوشاخه شدن موها می شود. بیوپسی پوست و آزمایشات خون برای شناسایی اختلالاتی که مسئول ریزش مو است نیز انجام می شود. طاسی ارثی در هر سنی می تواند شروع شود اما معمولا در مردان میانسال رخ می دهد و با افزایش سن احتمال وقوع ریزش مو افزایش می یابد.

علائم ریزش مو

اگر ریزش موی شما در جلوی سر شروع شود ممکن است ریزش موی ارثی باشد و ریزش ادامه پیدا می کند تا به شکل M شود. اگر مسائل بهداشتی علت ریزش مو نباشد درمان پزشکی الزامی نیست. مردانی که ریزش موی محدودی دارند می توانند با تغییر سبک مدل مو آنرا پوشش دهند. کلاه گیس نیز می تواند نازک شدگی مو را پوشش بدهد البته باید با انتخاب رنک ومدل مناسب موی خود پوشش دهی خوبی داشته باشید.

ماینوکسیدیل از روشهای درمانی رایج است که در فرق سر استفاده می شود و باعث کند شدن ریزش مو و گاهی مواقع نیز رشد موهای جدید را به دنبال دارد. مصرف ماینوکسیدیل 4 ماه تا 1 سال طول می کشد تا نتیجه مشهودی دهد و بعد از قطع مصرف ریزش مو مجدد شروع می شود.



ریزش موی مردانه و کاشت مو



عوارض جانبی مصرف ماینوکسیدیل

مصرف ماینوکسیدیل عوارضی مثل خشکی، التهاب و تحریک پذیری پوست فرق سر دارد. اگر علائم افزایش وزن، ورم کردگی صورت دست ها و بازوها، تنگی نفس، تپش قلب، درد در قفسه سینه یا تنفس سخت داشتید با پزشک معالج خود درمیان بگذارید.

فیناستراید

یک داروی خوراکی است که ریزش مو را در برخی مردان کم می کند نحوه کارش هم مسدود کردن تولید هورمونهای مردانه ای است که باعث ریزش مو می شود. میزان موفقیت این دارو از ماینوکسیدیل بیشتر است. دوره مصرف 3 ماه تا 1سال است و عوارض جانبی مثل افسردگی، خارش، کهیر، مشکلات تنفسی و تورم لب و صورت دارد.گاهی بندرت باعث ایجاد سرطان سینه می شود گاهی نیز موجب مشکلات مردانگی می شود.

کاشت مو

کاشت موی سر یک درمان گسترده  رایح برای ریزش مو است. کاشت مو درواقع جدا کردن مو از نواحی از فرق سر است که دارای موهایی با رشد طبیعی است و کاشت انها در نواحی که موها نازک دارد و یا دچار  ریزش شده است. گاهی چندین روش اغلب ضروری است. مزیت اصلی کاشت مو این است که طبیعی تر بنظر می رسد و دائمی است.

مشاوره

طاس شدن می تواند گاهی یک تغییر بزرگ محسوب شود و پذیرفتن چهره جدید بدون مو برای افراد غیرقابل تحمل باشد. اگر در این خصوص دچار پریشانی، پایین آمدن اعتماد بنفس یا مسائل عاطفی شدید حتما با مشاوران مجرب مشورت کنید.

مرکز رنسانس علاوه بر ارائه خدمات کاشت مو ابرو و ریش، درخصوص مشکلات مو به متقاضیان و مراجعان خود مشاوره می دهد. برای تماس با پزشکان مجرب این مرکز و گرفتن مشاوره رایگان می توانید با شماره تماسهای 02188909050 و 02188909051 تماس بگیرید و یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید. شایان ذکر است تمام مشاوره های این مرکز رایگان انجام می شود.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید