ترمیم اسکار(جای زخم)

جای زخم ناشی از جراحی، سوختگی، تصادفات و غیره می تواند آزار دهنده باشد. رنگ اسکارها اصولا متفاوت از بقیه قسمت های پوست است و مو ندارد. سفتی و سختی اسکار هم به عواملی مانند اندازه و عمق زخم، منابع خونی که به اسکار خونرسانی می کند و رنگ و ضخامت پوست بستگی دارد و ترمیم آن نیز به نوع اسکار بستگی دارد.

درمان و ترمیم مو اسکار مستلزم مشاوره با پزشکان متخصص است و با توجه به روشی که برای درمان آن استفاده می شود و اندازه اسکار، هزینه های متفاوتی را در بردارد. البته هنوز هیچ راهی برای اینکه اسکار بصورت کامل محو شود وجود ندارد و گاهی لازم است از چندین روش استفاده شود.

منافع ترمیم اسکار(جای زخم):

اسکار در ابتدا روی اعتماد به نفس شخص تاثیر می گذارد چون می تواند باعث جلب توجه افراد دیگر شود. اگرچه هنوز راهی برای محو کردن کامل اسکار وجود ندارد اما می توان آن را کمتر کرد تا کمتر جلوه کند.

متخصصان پیشنهاد می دهند برای درمان اسکار ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید و در آن جلسه در خصوص تغییرتی که مدنظرتان است با پزشک مشورت کنید. پزشک هم در همان جلسه درخصوص روشهای درمان و ریسک های احتمالی آن صحبت می کند.

اسکارها در ابتدا بزرگ، قرمز و ناخوشایند است اما به مرور زمان کمتر به چشم می آید. به همین دلیل اغلب پزشکان توصیه می کنند بعد از بجا ماندن اسکار روی پوست، حداقل 1 سال صبر کنید و سپس اقدام به ترمیم و بازسازی آن کنید.

ترمیم اسکار(جای زخم)

روشهای محو کردن اسکار(جای زخم):

در ابتدا باید گفت پزشک شما بهتر تشخیص می دهد چه روشی بهتر جواب می دهد. برخی روشهای پیشنهادی برای ترمیم اسکار عبارت است از :

·       تزریق کلاژن: برای پر کردن اسکارهای فرورفته و گود استفاده می شود.

·       لیزر آوندی: که بوسیله جمع کردن رگ های خونی که به اسکار تغذیه می رسانند انجام می شود تا دیگر نتواند اسکار را از نظر غذایی تامین کند.

·       مسطح کردن مجدد پوست اسکار با لیزر: که به دو روش انجام می شود و در هر دو روش لایه های اضافی پوست برداشته می شود و پوست جدید و تازه ونرم شکل می گیرد.

·       کاشت گرفت در محل اسکار.

·       استفاده از ورق های ژل سیلیکون: که باعث مسطح شدن برخی اسکارها می شود.

·       استفاده از گرفتهای پوست: پزشک بخشی از پوست سالم بدن را برمیدارد و در ناحیه اسکار گرفتهایش را می کارد.

·       تزریق استروئید: که می تواند به مسطح کردن و کاهش قرمزی اسکارها کمک کند.

·       توسعه بافت: که در این روش یک بالن حاوی نوعی محلول خاص، زیر پوست سالم کنار زخم ارسال می شود که باعث توسعه بافت سالم پوست می شود.

·       چیدمان مجدد بافت ها و تکنیک Z : اسکار بوسیله برش دادن پوست اطراف برداشته می شود و به شکل حرف Z برش داده می شود.

در مجموع می توان گفت تکنیکی که پزشک شما برای ترمیم و از بین بردن اسکار شما انتخاب می کند به نوع اسکار، اندازه و شکل آن بستگی دارد. طول انجام هر کدام از این تکنیکها متفاوت است مثلا تکنیک تزریق کلاژن بسیار سریع است اما چندین سال باید تکرار شود تا بدن کلاژن را جذب کند. همه این تکنیک ها در کلینیک و تحت نظر تیم پزشکی انجام می شود.

از سوی دیگر، طول مدت درمان هر روش و نتایجی که در آن حاصل می شود نیز متفاوت است و در این خصوص باید با پزشک مربوطه مشورت کنید.

شما عزیزانی که خواهان رفع اسکار، تقویت مو ابرو و ریش و یا خواهان کاشت مو هستید می توانید با تماس با تیم مجرب پزشکی مستقر در مرکز تخصصی موی رنسانس از مشاوره رایگان این متخصصان استفاده کنید. راه های ارتباط با مشاوران و متخصصان این مرکز 02188909050 و 02188909051 و ارسال عکس از طریق تلگرام به صورت 24 ساعته به شماره 09122115442 می باشد.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید