از صفر تا صد کاشت مو

امروزه روش های مختلفی جهت درمان طاسی سر و یا ریزش مو انجام می شود که در حال حاضر دو روش کاشت مو و ترمیم مو که با نام کاشت موی مصنوعی هم از آن یاد می شود، جز بهترین روش ها می باشند. روش های دیگری همچون PRP مو یا مزوتراپی نیز وجود دارد که بیشتر برای پر پشت شدن و درمان ریزش مو از آن ها استفاده می شود. ما در این مقاله در ارتباط با روش کاشت مو صحبت خواهیم نمود.


نکته مهمی که می بایست به آن توجه داشته باشید این است که کاشت مو برای تمامی افرادی که دچار ریزش مو می باشند مناسب نیست، زیرا در درجه اول برای انجام کاشت مو باید بانک موی مناسبی داشته باشید و در صورت عدم داشتن آن می توان از سایر روش ها از جمله ترمیم مو یا کاشت موی مصنوعی استفاده کرد. برخی از بیماری ها هستند که به علت اختلال در سیستم ایمنی بدن موها ریزش پیدا می کنند و با کاشت مو درمان نمی شود. در نهایت کاشت مو به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که دارای سه مرحله می باشد:


مراحل کاشت مو چیست؟

مرحل اول برداشت است که با تکنیک ها و ابزار های خاص از قسمت پشت سر یا ناحیه دهنده مو ها را برداشت می کنند و تعداد این تار موها بسته به بانک موی شخص مربوط می باشد. یعنی اگر شخص دارای بانک موی قوی باشد بالطبع موهای بیشتری می توان از قسمت اهدا دهنده آن برداشت کرد. دومین مرحله تعبیه فولیکول ها یا همان تار موها می باشد که باید در جایگاهی کاملا بهداشتی و ضد عفونی شده قرار گیرد آخرین مرحله و حساس ترین مرحله کاشت مو است که باید تار موها به ناحیه گیرنده انتقال یابند در کاشت مو تکنیک های و روش های متفاوتی استفاده می شود.

مراحل کاشت مو


تحقیق از افرادی که اقدام به کاشت مو نموده اند

طبیعی است که افراد متقاضی برای انجام کاشت مو قبل از آن باید تحقیق کنند و اینکه هنگام حضور در کلینیک برای مشاوره حق آن هاست که عکس کاشت موی مراجعین قبلی کلینیک را مشاهده کنند در قسمت گالری تصاویر تعدادی از تصاویر قبل و بعد کاشت مو در مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) را جهت مشاهده قرار داده ایم.


انتخاب کلینیک کاشت مو

کلینیک کاشت موی سینا (رنسانس) با بیش از 14 سال سابقه کار در امر کاشت مو این افتخار را دارد که تا به امروز بیش از 10000 مورد کاشت مو و کاشت موی مصنوعی (ترمیم مو) موفق را برای عزیزانی که جهت انجام این روش ها به این مرکز مراجعه کرده اند انجام داده است. کاشت مو به روش SUT جدیدترین روش کاشت مو می باشد که بدون جراحی ، بدون درد ، بدون خونریزی بوده و همچنین با دستگاه اتوماتیک انجام می شود. در کاشت مو به روش SUT می توان تا 14000 تار مو را در یک جلسه برداشت و کاشت را انجام داد. ترمیم مو به روش HRT تنها روش استاندارد ترمیم مو می باشد که توسط مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) وارد ایران شده است که یکی از مزیت های این روش انجام کاشت موی مصنوعی بدون نیاز به داشتن بانک مو شخص می باشد.


کاشت مو به روش SUT

جدیدترین و بهترین روش کاشت مو که پس از روش های قدیمی مطرح شده اس و در حال حاضر قابل اجرا می باشد، کاشت مو به روش SUT می باشد که در این روش به طور کل نوع برداشت گرافت ها با سایر روش ها متفاوت می بشد. برداشت در این روش به این شکل است که از دستگاه اتوماتیک استفاده شده که موها با استفاده از آن در سلامت کامل برداشت می شوند. سپس این گرافت ها نگهداری می شود و پس از آن در جلوی سر و یا مناطقی که خالی از مو می باشد کاشت می شود . یکی از رکورد هایی که کاشت مو به روش SUT به جا گذاشته است، کاشت 60 تار مو در 1 سانتی متر مربع است که این رکورد به خودی خود منحصر به فرد می باشد.


کاشت مو به روش SUT معایب و نواقص روش های قبلی کاشت مو را از بین برده است که مزایای بارز این روش را برای شما بازگو می کنیم :

✔ کاشت تا 14000 تار مو در یک جلسه

✔ کلیه مراحل کاشت در یک جلسه انجام می شود

✔ استفاده از دستگاه اتومانیک

✔ بدون جراحی

✔ بدون درد

✔ بدون خوریزی

✔ بدون بخیه

✔ بدون دوران نقاهت

مراقبت های بعد از کاشت مو با استفاده از روش کوتاه تر و ساده تر می باشد.

کاشت مو به روش SUT


کاشت مو به روش FIT

یکی از روش های کاشت مو که امروزه کمتر از آن استفاده می شود، کاشت مو به روش FIT می باشد. این روش پس از کاشت مو FUT معرفی شد که سبب شد برنداشتن فلپ و خونریزی روش FUT را به حداقل رسانده اما به طور کلی کنترل کردن این خونریزی ها در این دو روش تقریبا سخت و غیر ممکن می باشد. علاوه بر خونریزی، در کاشت مو FIT جراحی نیز به حداقلی رسیده است. مراقبت های بعد از کاشت مو و دوران نقاهت در چنین روش هایی بسیار بیشتر از سایر روش ها می باشد.


امروزه علم پزشکی همانند علوم دیگر روز به روز در حال پیشرفت و به روز رسانی می باشد و به دلیل تقاضای بیش از حد، زیبایی از دیگر حوزه ها پیشی گرفته است و کاشت مو به روش FIT جای خود را به روش به روز تر و جدید تر داده است که به اسم کاشت مو به روش SUT مشهور است. در این روش تا 14000 تار مو را می توان در یک جلسه کاشت بدون جراحی ، درد ، خونریزی و با تراکم بسیار بالا از دیگر مزایای این روش میتوان به نداشتن دوران نقاهت و ورم ، کبودی و .. اشاره کرد.


کاشت مو به روش Safer

یکی از روش های کاشت مو که در همان ابتدا منسوخ شد و دیگر مورد استفاده قرار نگرفت، کاشت مو به روش Safer بود. چرا که در این روش از دستگاهی به اسم Safer استفاده می کنند که دارای عوارضی همچون ناقل بیماری بودن آن می باشد. عوارض این روش بسیار بیشتر از حد استاندارد می باشد و گرافت ها را بعلت گرمایشی که در هنگام برداشت بافت ها ایجاد می کند از بین می برد و به علت اینکه با دستگاه کاشت می شود، خط رویش کاشت آن به شکل عروسکی و مصنوعی به نظر می رسد.


شایان ذکر است دستگاه Safer در کاشت مو به روش SUT مورد استفاده قرار نمی گیرد و دستگاه SUT با دستگاه Safer کاملا متفاوت است. نقش دستگاه اتوماتیک در روش کاشت مو SUT، برداشت مو بوده ولی در سیفر این طور نیست.


کاشت مو بدون تراشیدن سر

یکی از دغدغه هایی که متقاضیان کاشت مو دارند، تراشیدن سر قبل از انجام کاشت مو بوده اما در حال حاضر کاشت مو با تکنیک SUT این دغدغه و نگرانی را از بین برده است. آخرین متد کاشت مو که جدیدترین و موفق ترین روش پیوند مو می باشد، SUT نام دارد که در این روش دیگر شاهد معایب و مضرات روش های قبلی نیستیم چرا که این روش از دستگاه انحصاری و اتوماتیک در بخش برداشت مو ها بهره می برد. یکی از مهمترین مزیت های کاشت مو به روش SUT دقت و اهمیت به بخش از برداشت گرافت تا نگهداری و از نگهداری گرافت تا کاشت مو می باشد که در روش های قبلی به این مورد هیچگونه توجهی نشده بود.


از دیگر مزیت هایی که کاشت مو به روش SUT دارد می توان به کوتاهی موی سر اشاره کرد که در این روش دیگر موها را از ته نمی تراشند بلکه تنها آن را کوتاه می کنند. شایان ذکر است که در مواقع خاص در این روش می توان موها را حتی کوتاه نکرد و کار کاشت را انجام داد.

کاشت مو بدون تراشیدن موی سر


کاشت مو به روش سلول های بنیادی

امروزه می توان گفت که ریزش مو روز به روز همه گیر شده و رو به افزایش می باشد. ریزش موی ارثی یک عارضه ای است که از نسل قبل به فرد به ارث می رسد که طی آن موهای فرد در فواصل زمانی خاصی ریزش پیدا می کند. این عارضه متاسفانه هیچ درمانی به جز کاشت مو یا کاشت موی مصنوعی ندارد. یکی از شروط اصلی کاشت مو داشتن بانک موی مناسب می باشد که اگر فرد به هر دلیلی بانک موی مناسبی نداشته باشد نم یتواند کاشت موی زنده و قابل رشد انجام دهد. در این صورت فرد می تواند از روش هایی همچون کاشت موی مصنوعی (ترمیم مو) و یا روش های جدید تر همچون روش سلول های بنیادی که پزشکان در حال تحقیق و بررسی بر روی آن می باشند، استفاده نمایند.


خوشبختانه در حال حاضر پروژه ای تحت عنوان کاشت مو به روش سلول های بنیادی استارت خورده است و در حال انجام می باشد که در این روش به طور کامل ریزش موی ارثی ریشه کن می شود. آرزومندیم که هر چه سریع تر این روش به ثمر برسد.


کاشت مو در مرکز موی سینا

مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) در سال 1379 تاسیس شد و با هدف ارتقای سطح علمی در حوزه مو شروع به فعالیت کرده است. در سال های اولیه مهم ترین هدف مرکز تحقیق در مورد کاشت مو و ترمیم مو بود که پس از آن تکنیک کاشت مو SUT را در ایران نهادینه کرد. از ویژگی ها و تفاوت های این تکنیک نسبت به روش های رایج و سنتی FIT و FUT می توان به بدون جراحی ، بدون خونریزی ، بدون درد ، بدون دوران نقاهت و مراقبت های بعد از کاشت مو سخت و ... نام برد. همچنین ترمیم مو به روش HRT یا کاشت موی مصنوعی دیگر تکنیکی بود که توسط مرکز تخصصی موی سینا وارد ایران شده که بدون نیاز به بانک موی شخص می باشد و خط رویش و خط فرق آن بسیار طبیعی است.


در پایان شما عزیزان جهت مشاوره آنلاین و همچنین مشاوره حضوری به شکا رایگان می توانید با شماره های 02188909050 و 02188909051 تماس حاصل کرده و یا از طریق تلگرام عکس خود را به شماره 09122115442 ارسال کنید تا مشاورین ما به بهترین نحو ممکن شما را راهنمایی کنند.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید