رشد مو بعد از کاشت مو

رشد مو بعد از کاشت مو یکی از سئوالاتی است که علاقه مندان به پیوند مو برای درمان طاسی سر خود مایلند اطلاعاتی بدست بیاورند. رشد و نمو موها پس از انجام فرآیند کاشت مو نکته ایست که در کنار موارد دیگر، به خوبی نشان دهنده کیفیت و نتیجه نهایی کاشت مو است.


رشد مجدد هر فولیکول مو اهمیت زیادی دارد چرا که اصولا در تکنیک پیوند مو، فولیکول موها از ناحیه ای که به عنوان بانک مو در نظر گرفته می شود، جدا شده و به این منظور در نواحی دیگر سر یا ابرو که دچار طاسی و یا کم پشتی شده اند، کاشته می شوند که پس از مدتی همانند سایر موهای طبیعی آن ناحیه به رشد و نمو خود ادامه داده و همانند سایر موهای سر و یا ابرو بنظر برسند. به عبارت بهتر روند طبیعی رشد و نمو فولیکول های مو پس از انتقال از بانک مو به ناحیه جدید در جلوی سر و یا ابروها همچنان ادامه داشته باشد.


این نکته به خودی خود یکی از مزایای کاشت مو نسبت به تکنیک هایی مانند ترمیم مو یا کاشت موی مصنوعی می باشد و اصولا افراد پس از پیوند مو انتظار دارند که موهای پیوند زده شده پس از مدتی همانند سایر موها به رشد خود بصورت طبیعی ادامه دهند.
البته به این نکته که بارها اشاره کرده ایم لطفا توجه داشته باشید که مدتی پس از پیوند فولیکول های مو، بسیاری از موهای کاشته شده می ریزند و مدتی بعد مجددا در می آیند و لذا در این مورد معمولا جای نگرانی نیست. این بدین معناست که این موضوع عملا ارتباطی با عوارض کاشت مو ندارد و دوره ای گذرا و عادی محسوب می شود.


رشد مو بعد از کاشت مو


دوره های رشد مو:

ریزش و یا رشد موها بطور طبیعی در دوره های مختلف زمانی متفاوت است. چه در زنان و چه در مردان ریزش فولیکول های مو در سنین مختلف رخ می دهد و سپس موهای جدید در حالت طبیعی مجددا شروع به رشد و نمو می کنند. در حقیقت بر خلاف تصور بسیاری از مردم موهای سر افراد هرگز بصورت کامل و صد در صد مشاهده نمی شوند. بلکه ریزش و سپس رویش تارهای جدید مو اتفاقی است که در بدن اغلب افراد می افتد. معمولا ریزش بیشتر در دو فصل بهار و پاییز اتفاق می افتد. اما آنچه که موجب بروز طاسی و یا کم پشت شدن سر می شود، ریزش بیش از حد تارهای مو و جایگزین نشدن آنها با تارهای جدید مو است. در مجموع رشد تارهای مو چند مرحله است:


تلوژن (Telogen) :

این مرحله در حقیقت دوره استراحت و یا دوره خواب فولیکول های مو است. در این دوره که اغلب تخمین زده می شود حدود 14% فولیکول های مو در این حالت قرار دارند، به مدت سه ماه تارهای مو استراحت می کنند.


آناژن (Anagen) :

مرحله رشد موها آناژن نام دارد که بطور میانگین حدود سه سال تخمین زده می شود. در این دوره زمانی که بین یک سال و نیم الی هفت سال ممکن است بطول بینجامد، بیشتر موها در واقع در این مرحله قرار دارند.


کاتاژن (Catagen) :

دوره کاتاژن دوره ایست که در آن تارهای مو می ریزند و سپس با تارهای جدید مو جایگزین می شوند. این دوره در واقع دوران ریزش و سپس جایگزینی موهای جدید است.


رشد موها پس از کاشت مو


رشد موها پس از کاشت:

ریزش و رشد مجدد موهای کاشته شده در ناحیه جدید، ممکن است در طول شش ماه نخست، چندین بار اتفاق بیوفتد ولی در نهایت با ضخیم تر شدن ریشه موهای کاشته شده و متراکم تر شدن آنها در نهایت رشد این موها تثبیت خواهد شد و روند طبیعی این رشد و نمو ادامه پیدا خواهد کرد. چرا که در حقیقت ریشه موهای کاشته شده به مرور زمان تقویت شده و پس از مدتی رشد خود را ادامه خواهند داد. بنابراین پر پشت شدن موها پس از مدتی خود به خود صورت خواهد گرفت. در فرآیند مراقبت های بعد از کاشت مو عواملی نظیر تغذیه بعد از کاشت مو در رشد سریع و بهتر موها نقش مهمی ایفا می کند.


در حقیقت شش ماه نخست بعد از پیوند مو، دوره ای گذرا است و در برخی از شرایط و افراد این دوره تا یک سال نیز طول می کشد.در این مدت زمان عواملی همچون مراقبت های بعد از کاشت مو ، تغذیه بعد از کاشت مو و... اهمیت بسزا و تعیین کننده در نتیجه نهایی این روش دارد.ناگفته نماند این موضوع به مراقبت های بعد از کاشت مو نیز بستگی خواهد داشت. بطور تقریبی و کلی می توان گفت که تغییر و تحولات فولیکول های کاشته شده در مراحل مختلف این دوره تقریبا به شرح زیر هستند:


هفته اول بعد از کاشت مو:

معمولا هفته اول علائمی مانند قرمز شدن ناحیه کاشت و مواردی دیگر رخ می دهد که اغلب جای نگرانی نیست و بزودی برطرف می شوند.


هفته دوم بعد از کاشت مو:

در این دوران به مدت سه هفته ریزش موهای کاشته شده آغاز می شود و حتی علائمی مانند بی حس شدن ناحیه کاشت و موهای آنها اتفاق می افتد. در هر صورت نگران نباشید چرا که این علائم بخشی از فرآیند پس از کاشت و پیوند موها است و پس از مدتی بطور طبیعی همه چیز روند طبیعی خود را پس از مدتی مجددا آغزا خواهد کرد.


یک الی سه ماه بعد بعد از کاشت مو:

در این دوره ریشه های جدید موهای پیوند زده بصورت کرک و نازک مجددا از نو رشد خواهند کرد و به مرور زمان ریشه آنها تقویت خواهند شد.


پنج الی شش ماه بعد از کاشت مو:

حدودا پنج یا شش ماه پس از کاشت موها، رویش تقریبا به حد مناسبی می رسد و تخمین زده می شود که در این مرحله، تارهای مو معمولا بین 5 الی هفت و نیم سانتی متر رشد می کنند. موها پر پشت تر می شوند و رشد آنها کاملا محسوس خواهد بود. در این دوره نتایج موهای پیوند زده تا حد زیادی به چشم دیده می شوند.


10 ماه بعد از کاشت مو:

حدود ده ماه پس از فرآیند کاشت و پیوند موها، فولیکول های مو پر پشت تر شده اند و در حقیقت فرد به نتیجه ایده آل مورد نظر خود نزدیک می شود. در این دوره فولیکول های مو تا حد زیادی تثبیت شده اند و رشد ساقه های آنها به جایی رسیده است که تقریبا بیشتر موهای کاشته شده در این دوران دیگر دچار ریزش نمی شوند و فرد می تواند از داشتن مو در نواحی که تا پیش از کاشت مو، خالی و یا طاس بوده اند لذت ببرد.


یک سال بعد از کاشت مو:

نهایتا پس از یک سال بطور کامل موهای کاشته شده بطور کامل در ناحیه دریافت کننده، رشد عادی خود را همانند سایر تارهای مو ادامه می دهند. فرد می تواند با خیال راحت نظاره گر موهای خود باشد و موها نیز یکدست و کاملا طبیعی بنظر می رسند. در حقیقت در این مرحله فرآیند تثبیت و رشد موهای جدیدی که از بانک مو منتقل شده بودند کامل شده و دیگر نیازی به نگرانی در مورد نتایج و شرایط کاشت مو نیست.


رشد تارهای مو پس از کاشت مو


ناگفته نماند که در حقیقت مراحل ذکر شده عمدتا شامل دوران رشد موهای کاشته شده در روش های قدیمی تر بوده در صورتی که با کمک روش کاشت مو SUT امروزه مراحل و دوره های ذکر شده بسیار کوتاه تر خواهند بود و نیازی به نگرانی نیست. امروزه کاشت مو به روش SUT از جمله بهترین روش کاشت مو برای درمان طاسی سر محسوب می شود. چرا که در این تکنیک رشد مجدد تارهای مو بسیار سریع تر انجام می شوند و دوران نقاهت طولانی - برخلاف تکنیک های قدیمی و منسوخ شده - وجود ندارد. نتایج کار پس از انجام تکنیک کاشت مو به روش SUT بسیار طبیعی خواهند بود و میزان رضایت بالای کسانی که از این تکنیک استفاده کرده اند به خوبی نشان دهنده اهمیت و کارایی بالای این روش است.


در پایان همانطور که اشاره شد برخی از موارد همچون مراقبت های بعد از کاشت مو و یا تغذیه بعد از کاشت مو دو مقوله مهم و تاثیرگذار در میزان رشد مو بعد از کاشت هستند که می بایست به آن دقت شود.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید