آیا ریزش مو یک بیماری است؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید که پاسخ ما مثبت است. بله، ریزش مو در اصل یک بیماری است و باید درمان شود. متاسفانه زمانی که صحبت از ریزش مو و عوامل آن می شود، ناخودآگاه بسیاری از مردم به فکر ریزش موهای سر در مردان می افتند. در صورتی که این امر فقط مختص به موهای سر و فقط مربوط به آقایان نیست.

از آنجا که بشر همواره با مشکلات و گرفتاری های زیادی تاکنون دست و پنجه نرم کرده، متاسفانه  دچار مشکلات زیادی هم در زمینه های بهداشت و سلامتی نیز شده  است. اما خبر خوب اینکه با رشد و پیشرفت علم پزشکی، بسیاری از بیماری ها و مشکلات مربوط به بهداشت و سلامت انسان ها امروزه دیگر براحتی قابل پیشگیری و حتی درمان هستند.

همانطور که می دانید انسان پس از تولد به مرور زمان موهای سر و ابروهایش رشد می کند و در پسرها هم در سنین 14 یا 15 سالگی به مرور زمان ریش و سبیل هم در می آورند. بنابراین وجود مو در این بخش های پوست بدن کاملا لازم و ضروری است و از طرف دیگر ریزش شدید این موها در اکثر موارد غیرعادی و غیرطبیعی است. البته بد نیست بدانید که ریزش مو ها در حالت کلی تا حدودی امری عادی است و در بسیاری از افراد - بخصوص خانمها - اتفاق می افتد ولی اگر این امر بصورت موضعی باشد و یا ریزش به حدی زیاد باشد که موهای جایگزین شده تعدادشان کمتر از آنها باشد، در آن صورت باید به این مسئله ریزش مو توجه اساسی کرد و جهت رفع مشکل هر چه سریع تر اقدام کرد.



ریزش مو در مردان و زنان



ریزش مو ممکن است در موهای ریش، سبیل ، ابرو و یا موهای سر زنان هم اتفاق بیوفتد. در هر کدام از این حالت ها، پوست آن ناحیه از بدن ، موها را از دست می دهد و در بسیاری از موارد افراد دچار نگرانی، ناراحتی و حتی کمبود اعتماد به نفس در روابط اجتماعی به خصوص زنان و یا مردان جوان- می شوند. از این رو درمان ریزش مو و استفاده از روش هایی برای برطرف کردن این مشکل کاملا ضروری است.

گاهی اوقات بهترین درمان برای موهای ریخته شده انجام عمل کاشت مو یا ترمیم مو است. خوشبختانه امروزه با وجود کلینیک های متعدد و مجهز کاشت مو و اجرای بهترین و جدیدترین روش های درمانی، که زیر نظر متخصص کاشت و ترمیم مو صورت می گیرد، افراد می توانند براحتی با دریافت مشاوره از پزشک متخصص، برای این نوع درمان اقدام کنند.

در این بین، مشاوره اهمیت زیادی دارد. چرا که با وجود انواع درمان های دارویی و غیر دارویی (مثلا روش های مختلف  ترمیم مو) بنا به عوامل مختلفی مانند نوع مشکل فرد، ناحیه ریزش، جنسیت و سن و عوامل دیگر ممکن است پزشک متخصص درمان متفاوتی را پیشنهاد کند.

ریزش موهای بدن (عمدتا در ناحیه سر) ممکن است عوامل مختلفی داشته باشد از جمله: فشارهای عصبی، استرس، بی خوابی، اختلال در هورمون ها، بیماری های پوستی (از جمله نارحتی های قارچی) ،زخم، خارش شدید، مشکلات ژنتیکی و ارثی و...

به همین دلیل هم پزشکان تا حد امکان سعی می کنند تا با بررسی دقیق ناحیه ای که دچار ریزش شده، بهترین و کم دردسرترین درمان را به آن شخص پیشنهاد کنند.

البته در مواردی ممکن است ریزش مو ، موقتی باشد و پس از مدتی موها دوباره رشد کنند (هر چند که ممکن است به خوبی حالت قبل نباشند) مثل شیمی درمانی.

در بسیاری از موارد موهای سر یا ابرو طوری ریزش پیدا کرده اند که آن ناحیه دچار طاسی شده و بهترین درمان برای آنها استفاده از روش های کاشت و ترمیم مو است. چرا که ممکن است درمان با داروهای طبیعی و یا شیمیایی جواب نداده و بلکه اثرات معکوس هم بدنبال داشته باشد.

در این بین بسیاری از افراد تحصیلکرده، مشهور، هنرمندان و بسیاری از افراد طبقات بالای جوامع امروزی با آگاهی از این اهمیت پیشگیری و یا درمان ریزش مو، اقدام به مراجعه به کلینیک ها و مراکز کاشت مو می کنند تا با استفاده از بهترین خدمات درمانی و بهداشتی در این زمینه ها، مشکلات پوست و موهای خود را به حداقل برسانند.

کافیست که یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید، در آن صورت شاید برایتان جالب باشد که نام تعداد زیادی از ورزشکاران معروف جهان، هنرمندان بزرگ بین المللی و حتی صاحبان صنایع و شرکت های بزرگ جهان را در لیست کسانی که از انواع خدمات کاشت و ترمیم مو استفاده کرده اند، ببینید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با همکاران ما در تماس باشید. ما در مرکز تخصصی موی رنسانس، شما را به بهترین نحو در مسیر درست درمان قرار خواهیم داد.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید