جوش بعد از کاشت مو

جوش زدن پس از کاشت مو به اندازه یک تا دو عدد پس از گذشت دو ماه امری طبیعی است. اما اگر تعداد آن بیشتر باشد خطرناک بوده و می بایست درمان شود.

گاهی اوقات هنگامی که مو در حال رشد است در محل بیرون آمدن ساقه از ریشه مو ممکن است یک جوش قرمز التهابی پیدا شود. اغلب این نوع از جوش ها خود به خود برطرف می گردد.

در واقع تا هنگامی که بیشتر از 40 تا 50 درصد از تراکم مو کم نشده باشد، به علت کم بودن فضا در میان موهای فرد نمی توان ما بین آن ها شکاف ایجاد کنیم و اگر به زور در میان این فواصل شکاف ایجاد کنیم امکان آسیب رساندن بو ریشه مو افزایش می یابد و علاوه بر آن ممکن است این ریشه ها به سایر ریشه مو فشار وارد کرده و مزاحمت ایجاد کنند که این اتفاق سبب پیدا شدن کیست مویی و جوش های چرکی در هنگام در آمدن مویی که کاشته شده است می شود.

جوش بعد از کاشت مو

پس بهتر است هنگامی که به میزان 40 تا 50 درصد از موها دچار ریزش شده اند کاشت مو را انجام داد تا خللی در روند آن ایجاد نشود.

به طور مرتب در مدت زمان  دو هفته پشت سر خود را در روز و شب گرم و مرطوب نگه دارید. این کار را می توان به وسیله حوله گرم و مرطوب ، کمپرس و یا اسفنج خیس و گرم انجام داد.این کار باعث افزایش سرعت بهبود زخم ها پس از کاشت مو می شود و همچنین ناحیه برداشت مو (اسکار) کمتر دیده می شود.

پس از عملFUT  در دو هفته ابتدایی فرد می بایست سر خود را صاف نگه داشته و از خم کردن آن به سمت رو به رو جلوگیری کند. انجام ندادن این کار سبب می شود پوست قسمت پشتی سر کشیده شده و ناحیه اسکار بیشتر دیده شود.

سر فرد عمل شده در مدت 4،3 روز پس از عمل می بایست کاملا تمیز باشد و به خوبی شسته شود. در صورتی که شست و شو صورت نگیرد نواحی کاشت دچار شوره، پوسته و چربی خواهد شد و ممکن است با این اتفاق پوست سر دچار جوش های چرکی و کیست شود که درمان این امر دشوار می باشد و ممکن است به مو هایی که کاشته شده است آسیب وارد نماید.

ممکن است تعدادی جوش چربی پس از کاشت ایجاد شود که مشکلی نخواهد داشت. این جوش ها از چند هفته تا 2 تا 4 ماه پس از عمل امکان ایجاد شدنشان است که برای جلوگیری از آن ها می بایست پوست سر را به خوبی بشویید و علاوه بر آن می توان از کمپرس گرم و یا آنتی بیوتیک هایی که به صورت موضعی هستند استفاده کنید. اما اگر این موارد به کار نیامد می توانید از آنتی بیوتیک های خوراکی طبق دستور پزشک معالج استفاده کنید.

لازم به ذکر است که جوش هایی که ممکن است ایجاد شود در نواحی پشت سر بیشتر از سایر نواحی سر می باشد. در صورت افزایش تعداد آن ها و یا عدم درمان جوش ها حتما این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید