مراقبت مو در تابستان

به علت گرمایی که فصل تابستان به خود به همراه دارد، می تواند تاثیر بدی بر روی موی سر بگذارد.

مو هایی که دچار آسیب شده اند در هوای گرم تابستان به علت آفتاب مستقیم بسیار شکننده شده و اگر هر روز موی خود را با شامپو بشویید مو دچار خرد شدگی می شود. پس می بایست بین هر بار شست و شوی موی سر با شامپو یک الی دو روز فاصله بیاندازید تا به اندازه کافی موی سر استراحت کند.

به علت این که شامپو، چربی مو را از بین می برد بهتر است پیش از شامپو زدن، موی خود را با نرم کننده شست و شو دهید.

مراقت مو در تابستان


·       رطوبت موها را بالا ببرید

بعد از شامپو و آبکشی از نرم کننده هایی که دارای عناصر هیدراته هستند مانند ویتامینE  استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از ماسک های ترمیمی بهره بگیرید. مدت زمان قرار گیری این ماسک ها بر روی سر بیست دقیقه است.

·       نوک موهایتان را بچینید

مو معمولا در قسمت نوک دچار خشکی می شود. پس هر چند وقت یکبار نوک موی خود را کوتاه کنید. همچنین برای کم شدن شکستن مو و خشکی اش از روغن های مخصوص استفاده کنید.

روغن را با اندازه 20 میلیمتر بالاتر از محل اتصال مو به کف سر بمالید و همچنین نوک موی خود را هر 2 ماه یک بار کوتاه کنید.

·       استفاده از کرم های ضد آفتاب برای حفاظت از مو

استفاده از کرم های ضد آفتاب بدون رنگ و حاوی فیلتر یو وی است به خصوص برای کسانی که حمام آفتاب می گیرند، امری ضروری است.این کار باعث خواهد شد که موی شما دچار شکستن و تخریب رنگدانه در مواجهه با آفتاب مستقیم تابستان نشود.

·       تغییر رنگ مو

هر هفته یک بار موهای خود را با شامپو های تثبیت کننده مو بشویید. این کار باعث تقویت مو می شود. این نوع شامپو ها موجب زیاد شدن رنگدانه های مو می شود.

تقویت موهای کمرنگ شده به وسیله شستشوی مو با شامپو تثبیت کننده رنگ، به مدت 1بار در هفته بسیار موثر است. این شامپو به وسیله رنگدانه‌های خنثی، باعث افزایش فوری رنگدانه‌های مو می‌شود.

·       براق کردن مو

یکی دیگر از روش های زنده کردن مو هایی که رنگشان پریده است و یا اینکه مات شده اند استفاده از براق کننده ها آن هم هر ماه یک بار است. این کار باعث می شود یک روکش بر روی مو اضافه شود و علاوه بر سالم شدن مو از مو نیز محافظت خواهد کرد.

·       موی سر را به صورت لایه لایه کوتاه کنید

اگر مو هایی که فر و یا وز هستند را به یک اندازه کوتاه کنیم قسمت پایین مو دارای حجم بیشتری خواهد شد. این که مو های خود را چند لایه کنید، باعث می شود وزن همه مو تقسیم شود و مو خوش فرم تر به نظر خواهد آمد. از بریدن مو به وسیله تیغ خودداری کنید.

·       صاف کردن موها

برای صاف کردن مو های فر نیاز به رطوبت می باشد که این رطوبت را می توانید از طریق کرم های مرطوب کننده موی سر تامین نمایید.

·       صبر داشته باشید

پس از شستن مو برای خشک کردن مو با سشوار از این که تمامی تار مو ها در طول خود خشک می شوند اطمینان حاصل کنید. زیرا اگر اینطور نشود مو وز خواهد شد. اگر هم زمان کافی برای خشک کردن کامل موی خود را ندارید بهترین کار جمع کردن مو است.

·       فکری برای سنگینی مو های خود کنید

مو های بلند و ریخته شده روی شانه دارای حجم بیشتری است. اگر نمی توانید موی خود را کوتاه کنید در روز های گرم و شرجی موی خود را به صورت دم خرگوشی پشت سر خود جمع نمایید.

در انتها یکی از دلایل طاسی و یا ریزش موهای کسانی که جهت اقدام می کنند، پیوند مو عدم مراقبت صحیح از موها در فصل های مختلف سال به خصوص تابستان است. امیدواریم با مطالعه این مطالب، بتوانید به بهترین نحو ممکن، از موهای خود در فصل گرما مراقبت کنید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید