تاثیر بارداری بر وضعیت مو

بارداری باعث ایجاد تغییرات هورمونی زیادی در بدن می شود اگرچه این تغییرات هورمونی موقتی است اما باعث ایجاد تغییراتی در موی شخص می شود که باعث می شود فرد روی ظاهر موی خود حساس تر شود. وقتی فرد باردار نیست چرخه رشد موها منظم است و هرماه رشد طبیعی خود را دارد سپس وارد مرحله استراحت و توقف می شود اما هنگام بارداری دوره رشد موها به دلیل تغییرات میزان استروژن افزایش می یابد، درنتیجه موهای فرد در ابتدا پرپشت تر هم می شود اما با وارد شدن به مرحله استراحت توقف ریزش، احساس می شود حجم زیادی از موها ریخته شده است و موی سر فرد نامنظم و آشفته بنظر می رسد.

نکاتی در خصوص موی بانوان در دوران بارداری

موهای چرب:

در طی بارداری با توجه به ساختار ژنتیکی فرد، ممکن است سرعت تولید چربی توسط غدد بدن کم یا زیادتر شود در نتیجه ممکن است به ناگاه موهای فرد پرچرب تر و یا خشک تر شود.

رنگ کردن موها در دوران بارداری:

مباحث زیادی درخصوص اینکه خانم های باردار می توانند موهایشان را رنگ کنند یا نه وجود دارد اما اغلب تحقیقات نشان داده است بهتر است در این دوران از هرگونه مواد شیمیایی دوری کرد تا سلامت بچه به خطر نیفتد. درعوض توصیه می شود از گیاهان طبیعی مثل حنا برای رنگ کردن مو در این دوران استفاده شود.

در دوران بارداری گاهی اوقات بهتر است برای حفظ سلامت موها، شامپوی خود را عوض کنید و از شامپوهای حاوی مواد تقویتی استفاده کنید.

تاثیر بارداری بر وضعیت مو

امروز پزشکان متخصص، مواد مغذی مورد نیاز برای مو در دوران بارداری را درون رژیم غذایی فرد باردار می گنجانند بنابراین در دوران بارداری کاشت مو اصلا نیاز نیست چون با مراقبت و تغذیه مناسب می توان ریزش مو را کاهش داد بعنوان مثال با مشاوره ای که پزشکان به فرد باردار می دهد وی آگاه می شود که در این دوره موهای خود را کمتر با سشوار خشک کند، هر روز موها را با شامپو نشوید بله هفته 2 تا 3 بار کافی است و مواردی از این قبیل. بنابراین به بانوان باردار پیشنهاد می کنیم اگر با ریزش مو مواجه هستند قبل از هر اقدامی با مشاورین پوست و مو مشورت نمایید.

مشاوران مرکز تخصصی موی رنسانس، بصورت آنلاین به متقاضیان مشاوره می دهد. لازم به یادآوری است مشاوره در این مرکز کاملا رایگان است که برای انجام مشاوره می توانید با شماره های 02188909050 و 02188909051 تماس بگیرید. همچنین از آنجایی که مرکز تخصصی موی رنسانس سالها است در زمینه  کاشت مو، ابرو و ریش فعال است و در حال حاضر به طور انحصاری از دو روش نوین SUT و FUE برای کاشت مو استفاده می کند که جدیدترین و بهترین روش می باشند شما دوستان عزیز می توانید جهت مشاوره رایگان 24 ساعته آنلاین عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید